Lissabon

I förra helgen besökte jag Portugals huvudstad tillsammans med 100 andra erasmus studenter. Resan arrangerades av ESN Porto alltså Erasmus avdelningen för Porto. Snabb recension av huvudstaden.
Lissabon-helgen positivt:
Vacker och stor stad
Mycket historiska monument, broar och byggnader för den som önskar
Vackra vyer
Riktigt prima hostel, Hostel Lis’bon. Kommer antagligen bo där igen i juni.
Åt en supergod pizza
Ett superroligt party
Trevliga människor(Andra Erasmus studenter)
Besök till Lisboa Oceanario
Lissabon-helgen negativt:
Lissabon är en väldigt gammal stad. Gatorna och husen ser likadana ut ÖVERALLT. Och det är stort = lätt att gå vilse.
Vädret var inte riktigt det bästa.
Väntande. Som alltid i Portugal måste man ha tålamod som en fiskare överallt för det är en hel massa väntande.
Ett dåligt party.
Fulla/höga brassar som inte kunde hålla käften utan skrek i en mikrofån så att det var rundgång i bussen i x antal timmar. Trodde mina ögon skulle ramla av när jag kom hem.
Sammanfattande av förra helgen var bra. Man vill ju liksom alltid besöka huvudstaden och eftersom Cissi kommer hit i juni och kommer till Lissabon skall vi nog stanna någon natt där först. Då är man ju bara två personer så kanske man hinner se mer och slipper vänta hela tiden. Annars så rekomenderar jag Porto som resemål om ni är intresserade av att resa till någon av storstäderna i Portugal. Jag gillar Porto mer än Lissabon pga. av att det är mindre och modernare fast fortfarande en gammal vacker stad. Det är lättare att hitta här och tjaa-a home is always home.



















En tanke på “Lissabon

Lämna en kommentar