Mitt i Natten

Sitter här mitt i natten och hör på min ”nattligt”-playlist på spotify. Skall strax gå och sova som alla andra människor. Var lungt och trafiktomt i hela stan när jag kom hem i störtregnet. En liten igelkott skrämde mig när jag stod utanför dörren. Den lilla rackaren skulle säker också ha velat komma in i trapphuset och inte vara ute i regnet. Tyvärr kunde jag ju inte släppa in honom. Eller henne.

Känner nu att jag har en glasbit under huden i handen efter att jag idag råkade tappa sönder två vinglas på jobbet. Oj. Men de e sånt som händer. Dessutom har jag en helvetes massa myggbet på hälen ! Fan va dom kliar! Dom små odjuren har bitit mej i jobbet. Myggbett på hälarna är de jobbigaste stället jag haft myggbett på! Jag skall flytta till ett ställe utan myggor i framtiden eller så får jag hoppas att dom försvinner med klimatförändringarna som typ mammutar! Stod idag och skrapade fötterna mot Mias dörrmatta för att det kliade så! Myggbett, blåmärken och skrapsår. Ja men det skall väl synas att man lever också?

Bara för att tillägga för mina insiders-läsare: Jag har ännu en gång lyckats överträffa mig själv med att vara totalt kass på uppskattning..joo 3000km.. Men jag har faktiskt hört att kvinnor är sämre på uppskattning än män. Där ligger kvinnan tyvärr i underläge. Annars har kvinnor alltid rätt!

Lämna en kommentar