ProvinssiRock 2010

Idag är det måndag och jag behövde tydligen sova ut efter helgen för jag vaknade först vid ett tiden på dagen. Vaknade och var sur för att jag sovit bort halva dagen. For och hämtade Renate och Vanessa för att åka till Paradise. Solskenet på stranden gjorde mig på bättre humör och vi solade en stund innan Renate skulle i jobb. For sen och handlade med mamma och nu sitter jag på balkongen och njuter av sommarvärmen. Skall träffa Mia och kanske Marie senare ikväll för att hitta på något.

I helgen var det Provinssi och jag stack dit på lördags eftermiddagen med Anna och Cissi. Det störtregnade när vi körde på motorvägen i Vasa och vi var lite otaggade men när vi kom till Seinäjoki och checkat in på campingen var humöret på topp igen. Vi var på en mindre camping eftersom deras pojkvänner med gäng var på den. Senare tog jag bussen och for till den större campingen där jag mötte en bekant som hjälpte mej att planka in på den campingen. Där var det bra feelis och mycket festglada människor trots regnet. Hade ingen biljett in till själva festivalområdet men de e ju på campingarna den bästa festen brukar vara, och så även denna gång. Somnade i Renate tält eller simhall som de också kunde kallas eftersom det regnat in i tältet som fan på fredagen. De va ju lagom kallt och vått. Vaknade av att någon i ett tält brevid snarkade och att mina tänder hackade. Krapulahumorn var som vanligt toppen på söndagen men jag och Renate började ganska snabbt att söka oss från campingen eftersom stackaren egentligen skulle haft jobb på söndagskvällen(blev inställd som tur). Vi hoppade på bussen och for och hämtade mina grejer från den camping där jag egentligen skulle vart på och sen väntade vi på en annan buss som skulle ta oss till tågstationen men så kom en Keltainen Kuljetus bil som stannade, en skjyst chaufför från Marocko lät oss åka med honom till tågstationen. Blev en timmes död tid på tågstationen tillsammans med andra trötta festivalfirare innan vi slapp hem för att däcka i egen säng. Kort och gott en roligt helg 🙂 Här kommer lite bilder.

Lämna en kommentar