Problem: Expensive taste

Solution: Make more money.

Hade ledig förmiddag idag så jag gjorde några ärenden på stan. Råkade se en jacka på Seppälä. Blev sådär positivt överraskad eftersom (tycker jag) den finska budget kedjan aldrig levererar något snyggt ala 2012. Men jackan var för stor och den storlek som kanske skulle passat var förstås slut. Hade inte tid att åka till någon annan Seppälä butik. Och nu är alla jackor som jag tycker är snygga och som jag tror jag använder flera vintersäsongen dvs. av god kvalitet värda minst en månads studiestöd och bostadsbidrag av Kela. Avsade mig föresten Kelas stöd idag. Helst av allt vill jag ha denhär jackan från Ril’s men ungefär samma vecka som jag hittade den stängde enda butiken i stan som sålde märket. Och ingen i hela internetdjungels verkar sälja jackan. Sjukt va? En pryl man inte kan hitta på nätet. Någon som vill köra till Seinäjoki och kolla om Aleksi säljer den? :))

Lämna en kommentar