First day of school

Jepp! Idag skall jag ha mina första lektioner i ISCAP. E-Commers står på schemat och börjar klockan 14. Ligger därför ännu i sängen och känner mig utslagen som en hjälte. De senast dagarna har bestått av fest,fest och åter fest i kombination med alldeles för lite sömn. På söndagen bjöd två polska killar till med grillfest i deras hus så kvällen var heelt crazy om man säger så. På måndagen började carneval här men har nog märkt av det hela helgen. Utklädda människor överallt och balkonger, karuseller och konfetti. På måndagen ordnade vi carneval party hemma i vårt Castle (som i kallar vår lägenhet). Senare på natten begav vi oss till skolan var det ordnades ett gigantiskt carneval party. Vi var utklädda till prinsessor eftersom en av våra portugisiske kompisar tycker att vi är hans prinsessor. Men fantasilösa och trötta som vi varit orkade vi bara köpa varsin tiara. På tisdagen åkte vi in till stan en stund. Trötta och halvdöda efter festandet besökte vi Vodafones för nya SIM-kort. Nu väntar jag bara att mitt skall aktiveras. DÅ får jag äntligen tillgång till internet i min telefon igen! Man känner sig lite handikappad när man inte kan använda några appar utan internet så jag bestämde mig för att skaffa netti i mobilen här också. Men nu frukost och duschen. Sen kasta ryggsäcken på ryggen och hoppa på bussen till skolan. Som vilken sju åring som helst. Full of enery first day of school. Not.
Jag saknar Er där hemma! Så fina vänner adda mig på skype under mitt vackra nickname trippolina1. Jag svarar i alla situationer även om klockan är 04 i Finland och du är fastlaskiainiskt full och go. PUSS!

Lämna en kommentar