Året var nittonhundra.. nej 2010!

Januari
Nyåret 2009-2010 firades i goda vänner sällskap hemma hos A-L och Wille och festen slutade inte fören på morgonen. I januari åkte vi på resa till Playa Del Ingles vi lämnade ett -26 gradigt Vasa bakom oss och njöt av värmen i en veckas tid. Min bästa vän och hans bästa vän fann något speciellt i varandras närvaro.
Februari
Alla hjärtansdag firades på annat sätt en vanligt och jag ordnade middag tillsammans med Marie, Mia, Binaoch Emilia men vad var bättre en det just då? Vi festade också hejvilt på Fastlaskiainen och första delen av ”halv åtta hos mig” gick av stapeln med Bina som värdinna.
Mars
I mars gick min och Mias ”halv åtta hos mig” middagar av stapeln. En hejdundrandes kalas den 5 mars som slutade med utspänning på bailysen,polisjakt och torkade bröd i öronen, eller hur var det? Hände en hel del tråkiga saker i mars också. Han och jag gick skilda vägar. Årets största händelse och den som gjort varför många andra saker blivit som dom blivit detta år.
Det var pampas-veckan och jag dränkte min sorg och lättnad i mängder med alkohol men det hjälpe knappat.
April
Pluggade flitigt för att slippa genom kostnadskalkyleringshelvetet och gjorde det till slut. Firade detta med staffettkarneval eller åtminstone sportsitz i Academill. Firade en kall Valborgsafton på Mias villa med god mat och trevliga människor.

Maj
Första maj picknicken firades inomhus eftersom det regnade så parken var tom. Och med en inflyttningsfest på kvällen. Mia fyllde 20+ och vi firade och jag hade en sjuhelvetes morkkis dagen efter. Vi hade en trevlig sommarfest med klassen hos Snellmannit innan alla spreds åt olika håll över sommaren. Jag flyttade från Tegelbruksgatan och flyttade in på Skolhusgatan som början på min nya flytt fick vi kräksjuka och låg döda i flera dagar. Spydde och kollade SATC mellan varven. Janex gjorde en hitt och alla dansade galet på Ollis som om Michel Jacksom fötts pånytt… Det var galet varmt och JAG SIMMADE(doppade) mig redan i Maj. Tyskland vann eurovisionen en sen lördagsnatt och jag kastade min mobil i roskis på Mäcken..
Juni
Juni började med en solig lördag och sång och jubel om studenternas lyckliga dagar. Träffade en trevlig och solbränd prick som jag hade lite svårt att förstå men höll kontakt och träffade under sommaren men det förblev en sommarflört. Midsommaren firades traditionellt först med middag på släktens villa innan ja,Sandra och Kikka letade ss iväg till Fippes villa i Petsmo där gänget invidge den nybyggda terrassen med pompa och ståt .

En helg gifte sig Sveriges kronprinsessa och vi festade som fan i regnet i Seinäjoki. Efter en hård festivalhelg liftade två trötta och bakfulla kusiner med en trevlig typ från Keltainen Kuljetus. Vi kollade SATC hela nätterna och slet på dagarna på en rutten arbetsplats.
Juli
Jobb, strampen, ollis, jobb, strampen, ollis.. Ungefär så tror jag juli månad såg ut. Innan vi slutligen packade in oss i Mitzun jag, Anna, Mia och Bina och körde iväg mot Åbo och tog den röda båten över till Ålandet. Heeyvilt festande och skönt typer med sköna dagar. ” var är du?” ”jag är på bättringsvägen” ”jahaa-a hu mår du?” ”alltså jag är bokstavligen på BÄTTRINGSVÄGEN. Ta fram kartan och hjälp mig hitta på denna ö”
Augusti
I augusti blev det lugnare på sommarjobbet och man började se ett slut på helve.. semestern närmade sig! Vi hade den avslutande ”halv åtta hos mig” middagen hos Marie i hennes och Enviks nya lägenhet. Var en lyckad middag och kvällen slutade fnissande i någon båt på väg alldeles för lång hemifrån. Det var också dags att ta farväl av Mia som skulle bege sig till Barcelona för utbytesstudier. En rejäl jävla kräftskiva i Köklot. Med MASSOR alltså MASSOR av kräftor..och snaps! En vacker söndag i knäppt sällskap började mitt Prison Break maraton.

Vi åkte ofta på söndagar och hämtade subway och åkte till en ful eller fin plats för att fundera över helgens bravader. En ful plats. Munsmo hamn…


September
Sommargästerna försvinner och studerandena återvänder till vår lilla stad. Det var roliga gulnäbbsintagningar och andra evenemang. Sköna män som Scandinavian Hunks och Erik Grönwall fanns i min närvaro. Vi klädde också ut oss till hiphopers och badade i skum en suddig fredagskväll. Jag tittade fyra säsonger Prison Break under denna månad.
Oktober
Började med att vi bokade flyg till Barcelona och gick på mode show. Vi handlade snuskiga leksaker hemma i vardagsrummet och Bina fylle 20 år. Hela månaden var snuskigt bra! En grym Lady Gaga konsert i Hartwall Arena och Härliga dagar i Barcelona i slutet av månaden. Kändes som jag aldrig skulle velat åka hem från den staden. Men en måndag morgon var det endå dags att söka sig mot flyget efter att man just kommit hem från baren. En sur kärring i in checkningen ”You are late! They are already boarding” Två lulliga tjejer och en gigantisk flygplats. Men tyvärr kom vi oss hem. Jag och Emilia startade också en svenskspråkig studentförening i skolan. Hurra för oss!
November
November var en väldigt deppig månad. Hade tänkt plugga hårt till en tent men tänkte på för mycket annat skit så tenten sket sig också. Men en rolig sak som hände var min födelsedagsfest. Den var urbra och jag kände mig som en prinsessa!
December
Skolan började lida mot sitt slut och vi hackade tusentals tangenter för alla arbeten. Vi hade en undrbar klassfest på lärkan och ollis. Jag slog som vanligt in hundratala julklappar på jobbet och julen firades relativt lungt hemma hos mamma och pappa.

Lämna en kommentar