Julhelgen 2010

Så var julhelgen åter en gång över. Idag börjar REA-helvetet. Jag älskar tt shoppa men har aldrig varit något fan av hysteriska REA tider. Viiissst är det kul att fyna och göra förmånliga uppköp men inte i REA tider. Det blir liksom för mycket och för stökigt i butikerna. Trots detta kommer jag antingen idag eller i morgon att traska in till stan och se om jag hittar någonting onödigt som hamnat lågt in i garderoben. En sak skall jag åtminstone köpa hem(men den var nedsatt redan innan jul) och det är Desperate Housewives säsong 5 och kaaanske 6. Nåja en kort resumé var som hänt under julen 2010.
Julafton började med att Sofia bjöd mig och Tobbe på en riktigt mysig och god julfrukost hemma innan alla for iväg åt olika håll för att fira julen. Pappa kom efter mig och vi for och hälsade hans faster en god jul och drack kaffe med gumman Margit. Sen for vi hemåt mot Vallgrund där matförberedelserna satte igång. Mamma kom hem från jobbet och mommo och moffa kom också hit för att fira julafton. Vi åt mat, mat och mat, drack gott och umgicks. Vi delade ut julklappar och alla tycks ha varit snälla åter en gång. På kvällen kom också mosters familj hit och vi fortsatte att äta och dricka. Spelade lite spel och kolla igenom julklapparna.

På juldagsmorgonen åt jag och mamma frukost framför TV och kollade julotta medan de andra ännu sov. På dagen var jag ut och körde en sväng och var på födelsedagskaffe. Hade lite ångest inför kvällen eftersom jag var bjuden till Mia men kände att jag inte alls hade lust att lämna ön för att åka till stan och sen stå i kö i timtal för att sen få en billig drink utspilld över mig. Tog dagens spontant. Fammo, syrran och Tom kom hit på julmiddag och vi spelade TP på kvällen mellan varven vi åt och drack. Efter allt spelade hemma åkte jag sparkstötting(jeeeah!) till A-L och Wille för att fortsätta natten där i trevligt sällskap. Där var det mycket folk och vi spelade Maries nya julklappsspel ”Morjens” som var en finlanssvensk version av Trivial Pursuit typ. Jag och broschan sparkade hem vid 05 tiden samtidigt som alla andra. Det är svårt att sparka med en vind och liten spark när man är lite snurrig i skallen.

Vaknade på annandagen med en dunkande huvudvärk. Urk. Det blev ordning på människa på eftermiddagen innan jag gick till mommo och moffas på födelsedagskaffe och tårta. Mommo fyllde år och vi spelade åter igen. Denna gång Afrikan Tähti. Hade inte spelat spelet på typ 10 år och det visade sig vara roligare än jag mindes trots att jag endast råkade ut för rövare och blanka brickor. På kvällen for jag till stan och vi kollade andra delen av ”flickan som lekte med elden” på trean. Jag var så trött att jag knappt orkade hålla upp ögonen.

Idag är det åter måndag och jag är ledig! Jippi! Har vilat ut mig ordentligt och skall nu börja packa ihop mina julklappar som jag fått och börja bege mig hemåt mot cilivisationen Vasa.
Här kommer bilder från julhelgen fotade med mammas nya kamera som hon fick i julklapp.

Lämna en kommentar