God jul!

Ni önskar jag en god jul till er alla vänner som jag inte träffat och önskat god jul IRL. Börjar själv vara rätt sliten nu och känner att det vorKursive skönt att krypa till sängs med en bok och somna. Hade uppesittarkväll igår istället för idag. Jag och Renate drack en vinflaska ur mitt vinförråd och kollade tv, åt popcorn och pratade om allt möjligt som vanligt. Vi hade tänkt att vi kanske skulle åkt ut och kolla läget men vi orkade sist och slutligen inte.
När jag pratade med Renate igår i telefon innan hon kom:
Nina: Ta med popcorn!
R: okej!
När hon kommer innanför dörren kom hon med tre påsar popcorn i handen och då slog det mig igen! Vi har ju ingen mikron ännu!(men jag tror jag vart snäll i år så kanske problemet löser sig)
Tur att man har bästaste grannarna som man kan åka upp fem våningen och låna killarnas mikro mitt i deras förfest.

Idag har jag varit till gymmet första gången på två veckor. Blev snabb konditionsträning innan jobbet. Idag var det då den årliga ”shoppa-i-sista-minuten-dagen” för många men det lugnade som tur i sig mot sex tiden då folk begav sig mot varuhusen för att mathandla. Klädde på mig som en eskimå innan jag gick hem från jobbet i kölden. Trött med glad. Fick fina julklappar från jobbet. Vin, chocklad och presentkort till ansiktsbehandling(har inte fått en ansiktebehadling sen jag gått i skolan!?!?!) av Anne och Vin och andra jul godsaker av Sirkka som tack för alla presentkort vi sålt. Borde skaffa mig en vinkällare snart. Fast min del av kylskåpet kunde jag fylla med vin eftersom den gapar tom av mat.
Efter jobbet var jag till mina andra BÄSTASTE grannar och gav Emmi hennes julgåva och önskade dem en god jul. Vi drack glögg och myste i soffan. Imorgon blir det att åka hem till Vallgrund för att fira julafton med mamma, pappa, Robert,mommo och moffa. På kvällen kommer säkert familjen Berg-Ahmeti och firar julaftonskvällen-natten. Synd att Jennifer och Tom skall fira i Dragnäsbäck denna julafton men det är ju så att man måste promissa om man är i enn förhållande var man skall fira..

Från lilla mej till ER alla en riktigt GOD JUL! puss*

2 tankar om “God jul!

  1. Good Jul såhär via internätet! Hoppas ni har e mysit ikväll å får nå nytt spel vi kan testa 🙂 (promissa va annars ett hemskt fint ord) ❤

Lämna en kommentar