Livet i Kollektivet

Har aldrig riktigt berättat om mitt nya hem eller visat några bilder så nu kommer ett långt inlägg om detta. Jag har själv bara bott i Kollektivet i en månad efter att jag flyttat från Tegelbruksgatan.
Kollektivet är en 88 m2 stor lägenhet i utkanten av centrum i Vasa. Nära till akuten och Siwa. Lägenheten hyr vi av, hör och häpna, Vasa kyrkliga samfällighet. En mycket trevlig hyresvärd faktiskt. Har aldrig behövt bli besvärade av dem och inte de av oss heller. Det är roligt och billigt att bo här. Vi är en familj med tre olika ekonomier, vi delar ibland mat men ofta skratt och känslor. Ett tjejigt kollektiv är inte stökigt när man bor med Bina.
En presentation av oss kan vi också slänga hit.

Jag, alltså Nina Hägen är en 19-årig tradenomstuderande som sedan tidigare är utbildad kosmetolog och arbetar nu som försäljare och kock. Tycker att alla erfarenheter är goda,även dom som slutat dåligt. Jag är singel men öppen för förslag. Gillar män som är charmiga,äventyrliga och som vet vad dom vill. Jag tycker om att umgås med min vänner och min familj, träna och festa. Skulle gärna resa mer om jag hade råd. Enligt Bina är jag den som tar mest badrumstid i Kollektivet. Är allergisk mot hasselnötter och Bina försöker ständigt ta livet av mig med sina bakverk.

Sabina Nabb aka Snabb är en 19-årig singel som letar efter Mr. Right for the moment. Hon gillar män med båda fötterna på jorden, män som kan laga mat och köra båt. Sabina är förmodligen den mest aktiva studerande eleven vid Tekniska i Vasa. Hon är elmontär och inom några år miljöingengör. Hon är händig som en man och snyggare än många kvinnor. Bina som hon kallas i folkmun är Kollektivets perfektionist, hon anser det avslappnande att städa. Annars är hon en bra vän att luta axeln mot när man vill bekänna sina synder eller behöver tröst för sina bekymmer. Man kan ta Bina ur skären men inte skären ur Bina.

Sofia Enlund är en svensk medborgare med mycket finskt sisu i blodet. Sofia är 21 år och studerar till huslig ekonomi lärare vid Åbo Akademi i Vasa. Sofias användarnamn i skolan är senlund@abo.fi vilket faktiskt passar ganska bra hon har nämligen tänkt utnyttja åtminstone alla 5 år i skolan. Sofia är en hejare på att göra god mat eftersom hon också är utbildad kock. Men nu gör hon mest allergimat åt Tobbe vilket jag och Bina inte tycker är lika gott. Sofia kilar stadigt med Tobias Hanner från Vörå. Sofia gillar män som Tobbe. Sofia är lite som min mamma, hon bryr sej om sina nära och kära. Sofia och Bina har ett gemensamt favoritprogram på TV nämligen ”så ska det låta”.

Lämna en kommentar