Så ligger man här..

Kommenterade just Mias status på facebook att jag också skulle gå och lägga mej före klockan tolv. Eftersom alla andra också gått och lagt sig och jag inte hade något att prata med tänkte jag att jag kunde ju följa Mias mönster. Nu ligger jag faktiskt i sängen men kommer ju ändå inte kunna sova ännu på en stund så jag kan ju skriva av mig lite här då.

Idag har jag jobbat med Lina till klockan 16. Stackars Lina som skulle ha heldag idag, det är ju för tråkigt på jobbet när vädret är såhär dåligt. När kommer denna sommar egentligen? Eller kanske den ren varit, näst sista veckan i maj var ju stekhet. Jag har ingen bil nu så jag får fixa och trixa ihop mina skjussar lite. Jag åkte med Sofia idag till jobbet samtidigt som hon for hem till sina föräldrar och när mamma for til jobbet slapp jag hem från jobbet på samma gång. Imorgon när pappa åker från jobbet åker jag på samma gång till jobbet. Undras hur länge detta mönster håller? Efter jobbet for jag till Mia. Där åt hon, Henrik och Bina plättar sen for vi vidare till Jannika och Svaijes för att mata deras fiskar medan de är hemma i Ekenäs för sommaren. Väl hemma solade vi och åt en rabarberpaj som Sofia hade gjort på balkongen. En rabarberpaj som Tobbe också kunde äta och dt var faktiskt riktigt god,den var gluten och mjölkfri.

Har också hunnit vara på Ainos BodyAttack ikväll tillsammans med Bina och bestämt oss för att åka till Åland på RockOff i juli. Winnerbäck i´ll be there for you! Vi har också haft ”gissa statusen”-tävling ikväll. Nån sitter på facebook och läser upp gemensamma vänners statusar och dom andra skall gissa vem det är. För vissa skriver faktiskt så ofta att man kan börja lista ut vem det är utan att se. Vissa människor kan ju helt enkelt inte ha någo intressen eller vänner utanför facebook om man uppdaterar sina status varje timme. ”nu skall jag duscha, sen kleta på lite bodylotion och torka håret” 25 minuter senare ”jahapp då var man nyduschad och insmord med mina nya bodylotion, dags att äta lite kvällsmål innan jag lägger mig” 19 minuter senare ”smörgåsen smakade bra. Nu skall jag lägga mej och imorgon skall jag jobba”. Skaffa en blogg eller nått annat ställe att skriva upp era memoarer på jag vill inte veta hur ofta ni skiter eller byter lakan! Sen är det ganska roligt dethär med statusen på facebook, folk skriver ofta om samma saker, vissa skriver t.ex. bara om jobbet och andra skriver bara om hur jobbigt allt är. Ojdå nu får det vara slutflummat här! Jag skall nämligen uppdatera min status på facebook och sen sova.

En stund för bilden togs undrade vi varför man vill ha fiskar som husdjur. Sen satt vi alla som förstenade framför Svaijes stora akvarium och tittade på dom små liven. Det var så avslappnande att bara se dom simma omkring där. Kanske inte fiskar är så dumt heller…

”Nina Hägen – ligger i sängen och lyssnar på musik, skall snart sova bara john blund kommer och kryper tätt intill mig. Imorgon skall jag tvätta klockan 10-12 och jobba 16-21. Borde jag inte sova nu?!1Nu skall jag sova. Gonatt”

2 tankar om “Så ligger man här..

Lämna en kommentar