sinä munapää et voi ymmärtää

Hemma hos päronen. Har varit och handlat med mamma idag samt kockat ihop bakpotatis med räkröra som vi snart skall äta. Kom på mig själv med att dansa och vråla med i Wisex-dansa i månens sken som spelades på radio samtidigt som jag grät av löken jag hackade. Lycka är dagar man glömmer bekymmer och kan plocka gräslök direkt från rabatten! Skall efter maten bege mig tillbaka till civilisationen och kanske fara på ett spinningpass ikväll. Eller om Emmi har tid skulle vi också kunna fixa till mitt hår som behöver klippas och färgas. Men min telefon verkar inte dyka upp så nu har jag telefonnummer till min nära och kära nedskrivna på post it-lappar. Får ta tag i saken.. eller snarare problemet imorgon och kanske skaffa mig ett nytt sim-kort. Nu hojtar mamma att vi skall äta! Hejsvejs, ja vill ut å rejs. (måste väl avsluta med rim när jag började, höhö).

Lämna en kommentar