Beer with Stroh

Små missförstånd som sker när man inte pratar sitt modersmål kan bli ganska roliga. I förra veckan kom min rumskompis hem och väckte mig vid tja-a klockan väldigt tidig morgon. Dagen efter kände hon sig väldigt trött och slö som man ibland kan göra sådär dagen efter kalas. (Nu vet ni kära Pampasfirare vad som väntar om ni inte räknat ut det själva). Så hon sade till mig ”Oh Nina I was soo drunk last night because I drank beer with straw”. Den kombinationen hade jag inte hört innan. Först nu en vecka senare fattade vi att vi missförstått varandra. Stackaren är nu lite flunssig och vill gärna komma med mig ut och festa idag. Så jag gav henne rådet att dricka Stroh. Hon förstod inte och jag googlade en bild och sade att det som hon duckit veckan innan tillsammans med öl. FAIL! Hon hade ju druckit öl med sugrör och inte med Stroh. I vilket fall som helst leder nog båda alternativen till en ordentlig baksmälla så saken är biff. Drick inte öl med ståå eller stråå.

Lämna en kommentar