shopping strejk

Sitter på subway och väntar på att möta upp min grekiska vän Eva så att vi kan gå till gymmet. Man måste ju ha något att förbränna på gymmet så därför föll dagens lunchval på just denna restaurang. Idag är det Greve Geral 22th marco här. Det betyder general strejk. Störst problem är det med bussarna men som tur behövde jag inte vänta längre än några minuter för min buss. Mina sömntutor till flatmates som inte kom sig ut i god tid hamnade dock att vänta en timme innan nästa buss dök upp.

Jag strejkar eller jag borde åtminstone shopping strejka nu. Shoppade världens största lass med saker på primark igår för en struntsumma. Fick vänta i kassan i 10 minuter innan jag kunde betala eftersom jag skulle betala med en femtio euros sedel. Det är svårt att komma upp i större summor där så därför tar de knappt emot större sedlar.

Ikväll är det åttiotals party så jag borde gräva i min inte allt för välfyllda garderob och se om jag har något att klä mig i. Jag packade ju liksom inte med mina gula pumps eller leopardtights.

Lämna en kommentar