Framme i Porto!

Nu är jag framme i Porto. Resan gick bra och jag fattar inte var min nervositet har varit? Jag kände mig aldrig nervös inför resan eller överhuvudtaget att åka hit. Jag till och med sov på flyget! När vi efter mellanlandningen i Zürich lyfte till Porto kände jag mig supertrött och somnade säkert innan vi helst hunnit lyfta helt. Imorgon är första dagen på orientation week så kanske jag är nervös då istället. Första veckans program består av info och rundturer på skolan, besök till vinkällare, besök till staden Esphino och go carting, shoppning, museum mm.
Lägenheten är stoooooor och jag delar för tillfället rum med en polska. Lägenheten är säkert 200m2 en mycket kall. Här är det tydligen dyrt med energi och man värmer inte upp lägenheterna speciellt mycket. Batterierna är intställda på timer och är bara på under vissa tider. Tur att jag tog med mig mommos yllesockor. Vanligtvis går man ju med skor på inomhus så därför är golven också kalla. Men tjejerna som bor här för tillfället hade bestämt att man lämnar skorna i hallen eller på rummet. Om en liten stund kommer en till tjej att anlända hit till vårt crib. Så ikväll skall den andra finska tjejen(som åker hem på onsdag) laga ”hot wine” och så äter vi tillsammans. Hon sade att det typ är som glögg. Återstår att se. Men vin brukar nog slinka ner i min hals i alla de former.
Jag undrar om jag någongång kommer kunn åka tillbaka till Finland eftersom min väskan redan nu vägde överkilo och jag antar att det blir att inskaffa lite ”nödvändigheter” under min tid här. Men var lugna kära vänner jag kommer nog hem.. någongång.

3 tankar om “Framme i Porto!

Lämna en kommentar