Jag trivs

Idag missade jag morgonen. Jag tänkte inatt när jag gick och lade mig att jag inte skulle ställa väckarklockan för att se hur länge jag egentligen behöver sova. Jag skulle och träna 11.15 men ” det borde jag nog hinna till”, tänkte jag. Vaknar av att telefonen ringer och ser att klockan är 11.25. WHAT?!? Men jag försökte hålla god min(blir ofta sur om jag sover för länge). Klädde på mig och gick till stan. Farsdags-present var uppdraget. Suck presenter. Blev en pocket till pappa och en till mig. Väl hemma stor städning på schemat innan jag skulle till gymmet. Där blev det löpning och 45 min pump. Efter att ha cyklat hem i höstvädret satta jag maten i ungen och tappade upp ett bad. Sen tände jag ljus och kröp ner i sängen med min nya pocket. Syrran hade vägarna förbi och kom upp en stund men nu är jag åter själv igen. Det är något fruktansvärt skönt att trivas med att vara ensam. Jag har alltid varit sällskapsberoende men nu har jag märkt att det senate halvåret har jag mer och mer börjat trivas med att vara själv. Såklart vill jag umgås med mina vänner och familj men jag behöver inte sällskap varje kväll. Jag trivs med att träna själv, jag trivs att sova ensam ända som fortfarande suger när man är ensam är att äta. Jäklar vad det suger att äta ensam. Jag försökte idag till och med göra ”lördagsmiddag”, alltså god mat. Det var tyvärr inte värt det. Tur att man har arbetskompisar att äta med på jobbet och en familj att ha middagar med på helgerna. Nu skall jag i min sköna ro lägga i gång en film och njuta det sista av lördagskvällen. Morjens!

Lämna en kommentar