Ikea-nörden

De välomtalade IKEA 2012 katalogen tycks också ha hittat in genom mitt brev inkast. Ikea-syndromet har som tur inte drabbat mig. Så för mig är Ikea-katalogen som vilken annan Jotex, H&M;, Ellos katalog som helst. Jag har liksom inte förstått mig på grejen att åka till Ikea ”bara-för-att”. Visst har jag själv möbler från Ikea men för att köpa nya stearinljus eller plastbunkar kör jag inte iväg till Ikea. Jag har vänner och bekanta som besöker Ikea-varuhusen flera gånger i året. Men då måste jag ju tillägga att deras hem också ser mycket trevligare ut än mitt. Jag tror mitt intresse för hem och hus tog slut i samma veva som mitt förhållande för något år sedan. Inget fel med det. Jag har väl säkert hittat något annat intresse att ersätta man och hem med, gick ju en knypplingskurs i senaste höst(nej). För mig är hemmet mest en plats jag sover på. Jag går på morgonen och kommer hem på kvällen för att sova. Men för att jag inte skall klassas om kvinnan utan kvinnlig touch bör jag ju tillägga att jag faktiskt just har hängt upp nya gardiner. Efter att jag klarat mig utan gardiner det senaste halvåret.

4 tankar om “Ikea-nörden

Lämna en kommentar