Materiella behov!

Jag har så mycket materiella behov just nu och SÅÅ lite pengar. Det går inte ihop. Tyvärr. Jag har skrapat tre lotter den senaste veckan och vunnit.. nada. Dessutom är det hela nyttiga och nödvändiga saker jag vill ha(tycker iallafall jag).

Eftersom jag ändå bor i det svinkalla vinterlandet Finland borde jag ha ett par ursnygga UGGs. Jag skulle aldrig mer frysa om fötterna och vara tvär och sur när jag skall ut i ur och skur. Att få stoppa in fötterna i dessa fårskinnsbeklädda skor vore ju så mysigt att jag skulle ha dem inomhus också. För 192€ vore dom mina.
En kamera. Jag har ägt en kamera för typ fem år sen. Den kära konfirmationsgåvan blev tyvärr dränkt av en slags maltdryck på en festival i mina unga och oansvariga år. Nu har jag tröttnat på att knäppa bilder med mobilen och aldrig kunna ta ordentliga bilder. För några hundralappar skulle jag skaffa minnen för resten av livet. Alltså vore detta en suverän investering.

En mikrovågsugn. Vi har nu varit utan mikro i ett halvt år. Inget jag egentligen är i så stort behov av men ibland skulle det vara trevligt att kunna tina upp frusna saker med annat än hårtorken.

Nej nu hinner jag inte fundera mer på detta. Skall kolla slutet av Big Brother finalen. Puss och gonatt!

Lämna en kommentar