Gokväll eller gonatt

Ligger i sängen nu och funderar på ett och annat. Det här med att fundera och grubbla går lätt överstyr för mig. Ibland avundas jag faktiskt människor som är känslokalla. Undrar hur det skulle vara att kunna släppa saker och ting lättare, iaf. sånt som är onödigt att slösa tid åt.

Idag har jag varit ledig från skolan och jobbet också. Började dagen med att sätta på mig inlinesen och rulla iväg til Sundom och tillbaka. Det var nog sista gången för detta år som jag var ute och ”rullade”. Hade regnat igår natt och det hade kommit löv på cykelvägen så det var lite falskt och halt på vissa ställen. Men de kommer väl en ny sommar. Då skall jag nog köpa mig ett par nya inlines också.
Efter de fixade jag ihop skinkrullar och slappade hemma framför tv:n och skrev ett skolarbete om retorik. Var faktiskt inspirerad att göra ”läxor” en stund idag. Hoppas det skulle hålla i sig en stund. Men efter 14 år i skolbänken vet jag med största sannolikhet att det inte var någon långvarig känsla.
Ikväll har jag och Marie varit på en långpromenad och sen kollat tv hemma hos henne och Envik. Sen gick jag haltande hem i mörkret eftersom jag fått skoskav på båda fötterna av mina nike sneakers. De va den måndagen de. Gonattpuss!

Lämna en kommentar