Tisdag






Kom just hem från mina föräldrar. Har varit dit på mat och kaffe ikväll. Mamma hade gjort en super god tratt-kantarellsoppa och blåbärsrutor. Idag i skolan när jag hade engelska mellan 15-17 pratade vi inte ett ord engelska. Vi tog inte ens fram kursmaterialt utan kom in på helt andra saker. Ryska skoluniformer, ryssland, svininfluensan, Edith Södergrans dikter, inbördeskriget, Finland självständighet och en hel massa annat intressant. Och när vi slutade sade läraren att ”detta var nog en riktigt bra lektion, alla har no lärt sig mer än en normal lektion” Eftersom vi är en jätte liten grupp så gjorde det knappast så mycket med lite sidospår.
I heljen var jag och Bina till Åbo för att hälsa på min kusin och vår kompis Sandra. Det var en super rolig helg. På fredag var vi ut till ett ställe som hette Forte och festade och på lördag shoppade vi och åt god mat, på lördagskvällen for vi först på en förfest med en massa Pargasbor. Jag och Bina kände ju inte en kotte och dom var inte heller speciellt pratglada,så det var ju inte allt för roligt men sen drog vi vidare till nattklubben The monkey. Coolt ställe med bra musik. Haha dessutom slapp vi köa utan slapp före hela kön och jag och Bina slapp in fast det var 20 års åldergräns. Dansade som fan och träffade en Ålänning och en stockholmare. Såklart efter en stund disskusion visade det sig att jag och Sandra hade gemensam släkt med den åländska killen. Fan vad svenskfinland är litet. Jag slutar aldrig att förvånas. Söndagen var slapp och vi chillade mest samt cruisade runt i Åbo fören vi satte oss i Binas bil och styrde kosan hem mot Vasa.

Lämna en kommentar