Svininfluensan

Idag sade en lärare i skolan att svininfluensan kommit till skolan också, vet inte om det då är elever eller personal som drabbats. Själv är jag inte rädd för denna influensa, jag anser bara att detta är en uppförstorad sak av media och någonting läkemedelsföretagen kommer tjäna miljoner på. Ja- för dom som inte vet så är det inte ovanligt att människor med dåligt imunförsvar faktiskt kan dö av vanlig influensa/förkylning. Men såklart om man nu drabbas av detta skall man ju hållas hemma å friskna till ordentligt! Men något vaccin kommer jag nog inte att ta.

Nu har jag sååååån beslutsångest! Jag vill så gärna ha ett medlemsskap på ladyline gymmet men skall jag lägga ut 59€/mån i minst 1 år eller inte?? Som studerandeoch deltidsarbetande är det ju ganska mycket pengar men nu har så många kompisar skaffat så man kunde gå på olika pass tillsammans och peppa varndra. Snälla släng en kommentar så att jag kan bestämma mig…

2 tankar om “Svininfluensan

  1. Hm.. Det går ju att se vad folkhälsan eller arbis har för kurser till våren också! Sen är det ju det här med sommaren, vill man gå på gym på sommaren?! Annars är det väldigt roligt att få gå på olika pass, men efter ett tag känns det ju nog som att det bara är samma sak hela tiden…

Lämna en kommentar