Dessa fans tvättmaskiner!

Åh tvättmaskiner är Idag satte jag igång en tvättmaskin klockan 12 och när jag kom hem från stan klockan 15.30 snurrade den jävla tvättmaskinen ännu. Programmet borde normalt ta en timme men nu hade den hakat upp sig och snurrat på sköljning i 3 timmar!
Inlägg relaterat till tvättmskiner i mitt liv ur min gamla blogg:

”tvättmaskinskrångel

Ove håller just nu på och skruvar med Ellis gamla tvättmaskin som jag fått för att den var söndrig på något vis, den tar ej in något vatten och hon skulle flytta så hon ville slippa den eftersom hon inte kan skruva med såna saker. Såna saker lär vi oss ej på kosmetolog men min elutbildade pojkvän kan väl såna saker tror jag(?). Fast hittills har han ej fått den att funka och jag tror snart att han ger upp. Nu kom han och visade ett kretskort ut den, öh trodde inte tvättmaskiner var så invecklade. Men fall han ej får den att funka eller kommer underfun med felet återstår en f*ttig sak. Hur skall vi få bort den? Jag kan säga att det var allt annat en lätt att få upp en tvättmaskin utan hiss tre våningar så helst skulle vi vilja dumpa den från balkongen och få oss ett gott skratt men det tror jag inte grannarna tycker är särskilt roligt om det kommer en tvättmaskin nerdimpande framför köksfönstret. Det kan i värsta fall ge någon tant en hjärtinfarkt och något sådant vill vi ej orsaka så den kanske får agera trädgårdsbord på balkongen en stund innan vi samlat ork att slutligen bära ner den och föra den till soptippen(som jag för det första inte vet var den ligger). Men nu skall vi hoppas att den funkar! ”




Lämna en kommentar